31. ledna 2017

Sušenky z arašídového másla s čokoládou

O tom, jak moc mám ráda arašídové máslo, jsem se rozplývala v nejednom ze svých receptů. Sušenky jsem z něj ale dělala úplně poprvé. Protože jsem měla doma jen variantu smooth - jemné arašídové máslo, přidala jsem do těsta na sušenky ještě pecičky hořké čokoládu, abych jejich strukturu ozvláštnila a výsledek byl nad očekávání super. Arašídové máslo si totiž s čokoládou strááášně dobře rozumí! 

Možná jste si všimli, že jsem se poslední dobou trochu rozsušenkovala na úkor  pečení cupcakes... a já myslím, že vám dlužím vysvětlení proč. Sušenky mají totiž oproti cupcakes hned několik výhod, které vás přimějí péct je častěji. Hlavní výhody pak spatřuji hlavně v tom, že když je při vrcholné žravosti nesníte hned po upečení, vydrží v pohodě týden i dva skladování. Navíc se dají krásně dárkově zabalit, a to i minimem úsilí. A ve zvoleném balení přežijí i transport na druhou stranu republiky... což cupcakes nedaly. Tak teď už ale konec vysvětlování a jdeme od sušenkové teorie (=básnění o nich) k praxi (=receptu).

Na 1 plech sušenek budete potřebovat následující suroviny:

70 gramů másla
70 gramů světlého třtinového cukru (doporučuji kupovat vlhčí s drobnějšími krystalky - skvělý mají v Marks and Spencer nebo zdravé výživě)
1 vajíčko
85 gramů arašídového másla /použila jsem jemné/
90 gramů klasické hladké mouky
40 gramů špaldové mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
50 gramů čokoládových peciček (koupila jsem ve zdravé výživě) 
+ mouka na pomoučnění válu

Postup

Změklé máslo vyšleháme s třtinovým cukrem do pěny. Přidáme vajíčko a změklé arašídové máslo a opět šleháme. Přes sítko prosejeme oba druhy mouky, prášek do pečiva a vypracujeme v těsto, do kterého nakonec ještě přidáme pecičky čokolády, které do něj vpravíme. Těsto dáme do sáčku a stlačíme ho na placku vysokou cca 3 cm. Vložíme do mrazáku na zhruba 10 minut. Mezitím si předehřejeme troubu na 170 stupňů. Vál si posypeme moukou a z těsta vyválíme plát, ze kterého vykrájíme požadované tvary (tloušťka těsta by měla být vždy alespoň 0,5 cm). Vykrájené sušenky klademe na pečícím papírem vyložený plech a pečeme v předehřáté troubě do té doby, než začnou zlátnout kraje sušenek (v mé troubě jsem je pekla 20 minut - dle typu trouby se může doba pečení měnit).

Tip 1: Vzor na sušenkách vytvoříte pomocí razítka. Já mám to svoje z Tchiba, další jsem si kupovala v obchodě Tescoma.

Tip 2: Vyzkoušejte sušenky i z arašídového másla crunchy!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)