2. prosince 2015

Vánoční vanilkové cupcakes s lučinovým krémem

V lednu to bude rok, co jsem začala psát svůj dortíkový blog. Z čehož vyplývá, že mám teď poprvé možnost podělit se s Vámi o nějakou tu vánoční dortíkovou inspiraci. A protože jsou Vánoce mými nejoblíbenějšími svátky roku a bez stromečku by to nebylo ono - mám tu pro Vás tip na vánoční stromečkové cupcakes s  příchutí vanilky, zdobené lehkým lučinovým krémem. Kdybyste měli pocit, že nutně potřebujete ještě víc a víc inspirace, koukněte na můj nadupaný Pinterest!




Recept na cca 15 dortíčků:

Těsto

4 vajíčka
115 gramů cukru krupice
3 cm vanilkového lusku
1 lžička přírodního vanilkového aroma
30 gramů másla
115 gramů hladké mouky 
1/2 lžičky prášku do pečiva

Krém

200 gramů Lučiny
200 ml smetany ke šlehání (31%)
100 gramů moučkového cukru
1/2 lžičky zeleného gelového potravinářského barviva (používám Wilton)

Postup

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.

Máslo si rozpustíme v mikrovlnné troubě - dávám na 1 minutu při 360 W. Vajíčka s cukrem, zrníčky z vanilkového lusku a vanilkovým aroma vyšleháme do husté pěny. Přes síto do pěny postupně prosejeme mouku s práškem do pečiva a vpravíme ji tam pomocí stěrky. Nyní je čas na máslo, které přilijeme do těsta a opatrně ho zapracujeme. Těsto plníme do 3/4 výšky silikonových košíčků nebo papírových, kterými jsme vyložili muffinový plech. Pečeme v předehřáté troubě cca 20 minut. Po upečení vyjmeme z formy a necháme vychladnout na mřížce.

Krém je opět rychlovka. V hluboké míse vyšleháme všechny suroviny do hustého krému, který nanášíme na studené dortíky pomocí cukrářského sáčku a kovové zdobičky.

Zdobíme dle fantazie, já zvolila mišmaš ze své skříně - cukrové třpytivé kuličky, cukrové hvězdičky a vaflové vločky. Skvěle vypadá ale i kokos v roli sněhu.

Pokud pečete poprvé, může se Vám hodit 15 tipů pro božské cupcakes.

Krásný předvánoční čas Vám přeje Ivča :-)




Cupcakes and City Pinterest je už také ve vánočním módu


2 komentáře:

  1. Teeda, ty se povedly :) Mně, ač peču dost často, se tyhle typy krémů vůbec nedaří. Ať je šlehám, míchám, cokoliv, většinou z nich vyjde takové divné, tekuté "něco". :( :D

    meandmydelisiousme.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Radko, děkuji za pochvalu! :-) Nevěš s krémy hlavu, občas se mi taky nepodaří přesně tak, jak bych chtěla. Pak přidávám a přidávám suroviny, až je dokonalý - ale zase ho mám dvě kila! :-D Jestli ale můžu něco doporučit, zkus vyzkoušet krém z mascarpone - je vážně strašně jednoduchý a spolehlivě drží :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)