9. června 2015

Bezinkové cupcakes s třešňovým krémem

Cupcakes s třešněmi
Taky se u Vás doma každé léto zavařovalo vše, co nestačilo před babičkou utéct? Mám na to období krásné vzpomínky, a když jsem se o víkendu stavila za babičkou a viděla pár posledních třešní, které špaččí nájezdy nestihly ozobat, už jsem jich měla pár v autě. Cestou domů jsem si pak v dešti natrhala na polňačce pár květů černého bezu a o plánu na večer jsem měla naprosto jasnou představu...
... upeču sezónní cupcaky s bezinkami a třešňovým krémem. A jaké byly? Kolegyně říkala, že nejlepší... Kdyby to neříkala i o těch předtím a těch předtím, asi bych jí to i věřila! :-D Každopádně byly vláčné a originální a třešňový krém jim dodal na svěžesti. 

Recept na 30 minicupcakes či na zhruba 17 klasických cupcakes


Těsto

2 vajíčka
2 dc mléka
0,6 dc oleje
1 plná vrchovatá lžíce lemon curd
70 gramů třtinového cukru
50 gramů celozrnné mouky
130 gramů polohrubé mouky
2 lžičky prášku do pečiva
2 lžičky sody
40 gramů květů bezinek

Krém

100 ml smetany ke šlehání (33 %)
100 gramů mascarpone
2 lžíce třtinového cukru
10 třešní

Na ozdobu

několik kvítků bezinek

Postup

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.

Těsto vypracujeme klasickým postupem - nejprve smícháme tekuté složky a pak do nich postupně přimícháme všechny suché. Složky přidáváme podle jejich pořadí v receptu a mícháme pouze pomocí vařečky, není potřeba použít ruční šlehač. Připraveným těstem naplníme košíčky do 3/4 a pečeme cca 20 minut na 170 stupňů. Po upečení necháme vychladnout a v mezičase si připravíme krém.

Za pomoci ručního šlehače vyšleháme v tuhý krém smetanu, mascarpone a cukr. Nakonec přimícháme i na kousíčky nakrájené vypeckované třešně. Krém nanášíme na vychladlé dortíky za pomoci cukrářského sáčku.

Zdobíme každý dortík několika kvítky černého bezu.

Věřím, že Vás můj dnešní recept potěšil a pokud máte nějaké zajímavé recepty na zpracování květů černého bezu - napište mi je do komentářů, dokud kvetou ;-)

Krásný den, Ivča!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)