3. února 2016

Svatební máslové sušenky s vanilkou

Kamarádka mě požádala, abych jí na svatbu napekla pár dobrot. Jednou z nich budou svatební sušenky. Protože jsem vždy ráda připravená, rozhodla jsem se, že je nejprve vyzkouším nanečisto. Tyto vanilkové sušenky jsou super jednoduché a potřebujete na ně jen pár základních surovin. Krásně voní, nelámou se a chutnají každému milovníkovi sladkého!




Na dva plechy sušenek (cca 60 kousků) budeme potřebovat následující suroviny:

100 gramů másla
220 gramů hladké mouky
100 gramů cukru krupice
1 vajíčko
1/2 vanilkového lusku

Postup:

Změklé máslo s cukrem a vanilkovými semínky vyškrábnutými z půlky lusku šleháme v robotu balónovou metlou, než se spojí. Poté přidáme vajíčko a opět zapneme robot a spojíme dohromady. Nakonec přisypeme mouku a mixér zapneme naposledy. Pokud je zapotřebí, projedeme těsto ještě stěrkou či ručně. Nyní dáme těsto do sáčku a uložíme na hodinu do lednice.

Těsto vyvalujeme na pomoučněném válu a vykrajujeme libovolné tvary. Pečeme v troubě předehřáté na 180 stupňů na plechu vyloženém pečícím papírem.

Vychlazené dortíky zdobíme dle fantazie. Dobré jsou ale i bez příkras. Já chtěla vyzkoušet královskou glazuru, kterou prodávají v cukrářských potřebách. Její výhodu spatřuji zejména v tom, že její použití je hygieničtější než práce se syrovým bílkem a navíc krásně drží, rychle tuhne a obecně se s ní moc dobře pracuje.

Na ozdobení sušenek jsem použila 200 gramů glazury, která se ředí vodou (28 gramů) a šlehá ručním šlehačem. Šedé barvy jsem dosáhla dobarvením půlky glazury trochou černé gelové barvy.

Věřím, že Vám sušenky budou chutnat, ať už jen samotné ke kávě nebo zdobené jako ozdoba slavnostního stolu. :-)
 




Tento recept se stal stálicí v mé kuchyni. V červnu 2016 jsem pekla stejné, jen s jiným zdobením. Vždycky se povedou a tak úžasně voní, že se to ani popsat nedá! Za mě jednoznačný must-bake for 2016!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)