28. října 2015

Apple cider honey cupcakes

O cupcakes z jablečného cideru jsem se dočetla nedávno na jednom z anglických blogů, po kterých ráda brouzdám. Říkala jsem si, že je musím zkusit upéct. Odhodlávání mi sice zabralo dost času, nakonec jsem se ale dokopala poté, co jsem koupila novinku od Strongbow - jablečný cider s medem. Pak už jsem se neměla na co vymlouvat a vrhla jsem se na přípravu. Výsledek mě moc mile překvapil. Těsto bylo nadýchané a měkké s hřejivým dotekem skořice, kterou bych osobně mohla sypat i do těstovin, jak ji mám ráda. Krém kromě cideru obsahuje i med. Dohromady je to pro mě jedna z nejodvážnějších chutí, do kterých jsem se pustila. Na svém bake listu mám ještě cupcakes se slaným karamelem, o tom ale zase někdy příště. :-D

Suroviny vystačí na 15 cupcakes:

Těsto

80 gramů másla
130 gramů cukru
1 lžička přírodního vanilkového aroma
2 vajíčka
2 dc cideru
2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky soli
1 lžička skořice
200 gramů mouky

Krém

200 gramů mascarpone
150 gramů smetany
50 ml cideru
1 lžička přírodního vanilkového aroma
4 lžíce moučkového cukru

Na ozdobu

2 lžíce mleté skořice nebo třeba jablečné křížaly

Postup

Předehřejeme troubu na 170 stupňů.

Máslo necháme změknout například v mikrovlnné troubě a v míse vhodné ke šlehání ho s cukem a přírodním vanilkovým aroma vyšleháme pomocí ručního šlehače do husté pěny. Přidáme nejdřív jedno, potom druhé vajíčko a zase důkladně prošleháme. V druhé míse si smícháme sypké suroviny, tedy mouku s kypřícím práškem, skořicí a solí. Nyní k směsi másla a cukru nasypeme 1/3 mouky - zašleháme. Přilijeme 1/2 cideru - prošleháme. Teď druhou třetinu mouky - zašleháme. A pak druhou polovinu cideru a prošleháme. Nakonec poslední třetinu mouky a šleháme naposledy.
Těsto pomocí nástroje na kopečkování zmrzliny či lžíce nalijeme do papírových košíčků ve formě nebo do silikonových formiček a vložíme je do předehřáté trouby. Pečeme 20 - 25 minut (dle typu trouby). Po upečení vyjmeme z trouby a necháme dortíky vychladnout na drátěné podložce alespoň 15 minut.
Nyní si připravíme krém. Do nádoby vhodné ke šlehání vložíme všechny suroviny a nejprve trochu promícháme na nejnižší výkon ručního šlehače a pak na nejvyšší výkon vyšleháme, než se všechny suroviny dokonale spojí. Krémem zdobíme vychladlé dortíky pomocí cukrářského sáčku. Zdobíme skořicí a můžeme přidat i jablečné křížaly.
Dobrou chuť Vám přeje Ivča 

2 komentáře:

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)