10. října 2015

Grahamové sušenky se skořicí

Domácí sušenky jsem doma zkoušela už víckrát. Byly dobré, ale vizuální dojem mě jaksi neoslovil. Poté, co jsem si koupila tvořítka, jsem se nemohla dočkat, jak budou vypadat s jejich použitím. Nechci se chlubit, protože s nimi se povedou úplně každému, ale prostě byly krásné a tak nááádherně voněly. Už se těším na Vánoce, k nim totiž skořice patří a ještě s ní určitě něco brzy vymyslím - třeba takový crumble s jablky - ňam!!!

Na 50 (3 plechy) sušenek budete potřebovat následující suroviny:

80 gramů másla
100 gramů mascarpone
150 gramů třtinového cukru
1 vajíčko
1 lžička kuchyňské sody
2 lžičky mleté skořice
190 g hladké mouky
100 g celozrnné mouky grahamového typu

Máslo necháme povolit v mikrovlnné troubě nebo na lince a pomocí ručního šlehače do něj zapracujeme mascarpone a třtinový cukr. Když docílíme nadýchané pěny, přidáme vajíčko a skořici a řádně zapracujeme. Nyní přišel čas mouky, nemůžeme ji tam ale nasypat všechnu, protože bychom udusili šlehač. Zapracujeme za jeho pomoci tedy zhruba 2/3 a tu poslední třetinu už vpravíme do těsta růčo (pokud těsto pořád lepší, přidáme mouky víc). Těsto vyválíme na plát a vykrajujeme pomocí vhodného nářadí (já si pořídila speciální tvořítka sušenek od Tescomy a jsem s nimi zatím moc spokojená). Klademe na pečícím papírem vyložený plech a pečeme v předehřáté troubě při 170 stupních zhruba 20 - 25 minut - prostě dozlatova. Po vytažení z trouby necháme chvíli vychladnout a uchováváme v uzavřené nádobě i týden. Skvěle chutnají třeba k čaji nebo kávě.


2 komentáře:

  1. Teď jsem viděla v Tescomě strašně moc těch formiček na sušenky, jsou kouzelné!! :)
    www.getmovincz.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)