5. října 2015

Medovo-fíkové cupcakes

Podzim nemám tak úplně ráda. Znamená totiž, že končí pro mě nejkrásnější období roku - léto. Šaty nahradí šály a já bych nejraději po vzoru medvědů zalezla do brlohu a vylezla na jaře. Změna ročního období se promítá i v naší kuchyni. Odlehčená letní jídla vystřídá svíčková a místo svěžích melounových a třešňových cupcakes začnu zkoušet podzimní kombinace. První vlaštovkou, která ještě nestihla odletět, jsou tyto medovo-fíkové cupcakes. Těsto je jen z pár surovin a krém dokonce pouze ze 4. Takže si troufám, říct, že se jedná o nejjednodušší recept sezóny.
Recept vystačí na cca 25 mini cupcakes nebo 12 klasických.

Medový korpus:

1 vajíčko
1 dc mléka
0,5 dc slunečnicového oleje
2 lžíce medu
70 g cukru
145 g hladké mouky
3 lžičky kuchyňské sody

Medovo-fíkový krém:

130 g mascarpone
100 ml smetany ke šlehání
1 lžíce medu
30 g cukru
1/2 čerstvého fíku

Na ozdobu jsem použila:

1 čerstvý fík
1 hrst pražených kakaových bobů
(jedlý zlatý prášek - nemusí rozhodně být, ale pro efekt to vypadalo hezky)

Postup:

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.

Do mísy vhodné na šlehání si rozklepneme jedno vajíčko, nalijeme olej, mléko, med, přisypeme cukr a vyšleháme ručním šlehačem. Přidáme postupně mouku se sodou a nalijeme do 4/5 košíčků a pečeme v předehřáté troubě cca 20 minut. Po upečení necháme vychladnout.

A zatím si připravíme krém. Všechny suroviny dáme do vysoké nádoby, abychom si neohodili kuchyň (úklid smetanou zaházené linky je celkem na nic!). A pořádně vyšleháme do hustého krému. Na vychladnuté dortíky nanášíme pomocí cukrářského sáčku. Zdobíme dle fantazie. Já jsem použila kousky fíků, kakaové boby a zlatý prášek, který jsem si dovezla z UK, ale dá se sehnat i u nás ve specializovaných obchodech nebo na netu.



Medové cupcakes s fíky

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)